Traject: Een issue tussen de werkgever en de werknemer ( 4 uur incl. uitwerking)
Voor de Poolse werknemer is zijn werkgever héilig. Het is een stukje hiërarchie die in Polen met een paplepel wordt ingegoten. Helaas zijn er ook werknemers die het respect voor de werkgever (of de eigenaar van de huisvestinglocatie) verliezen. Het makkelijkste is om zo'n werknemer te ontslaan maar ... waarom?! Indien diegene goed werkt, altijd stipt op tijd is en de organisatie op zijn duimpje kent, dan is het handig om zo'n werknemer (aan) te spreken en de situatie op te lossen. Vaak zijn het de kleine dingen die er dwars liggen.
Toch is het voor de werkgever moeilijk om ze achter te halen. De Poolse werknemers ervaren bepaalde zaken, vanwege de taalbarrière of de cultuurverschillen, anders dan ze bedoeld zijn. Door een externe persoon in te schakelen die de werknemer (aan)spreekt en helpt te "herinneren" wat zijn rol binnen de organisatie is, wordt de sfeer verbeterd en behoudt het bedrijf zijn waardevolle, ingewerkte werknemer.
Plan van aanpak:
- Gesprek met de opdrachtgever 1 uur ( in het Nederlands )
- Gesprek met de werknemer 1 uur ( in het Pools )
- Gesprek met de opdrachtgever: terugkoppeling en tips voor de werkgever 1 uur ( in het Nederlands )
- Gesprek met de werknemer: rolverdeling binnen het bedrijf 1 uur ( in het Pools )