Traject: Conflictoplossing tussen de medewerkers (6-8 uur incl. uitwerking)

Wel eens verloopt de samenwerking tussen uw twee (goede) medewerkers niet optimaal. Men werkt graag bij u, u werkt graag met uw twee individuele medewerkers maar de sfeer op de werkvloer is alles behalve prettig. Dit heeft onbewust een grote invloed op de rest van de organisatie. Bij een conflict speelt de emotie een grote rol, dit kan zelfs tot onveilige situaties leiden. Soms wordt het team zelfs verdeeld in de zogenaamde''klikjes''. Helaas is het zo dat u de Poolse cultuur niet kent en in zo'n situatie weinig kan betekenen.

Al bij al: het is nĂ­et wat u wilt. Om dit te veranderen is het nodig om het conflict tussen de betrokkenen medewerkers op te lossen. De beste manier om dit aan te pakken is een externe persoon inschakelen; een persoon die de taal van de medewerker spreekt en een luisterend oor aanbiedt. Dit om er vervolgens aan u te vertellen wat er aan de hand is en hoe u dit het beste kan aanpakken.

Plan van aanpak:


  • Gesprek 1 : 1 met betrokkenen medewerkers 1 uur ( in het Pools )
  • Gesprek met de opdrachtgever 1 uur ( in het Nederlands )
  • Oplossing (gesprek met beide werknemers) 1 uur ( in het Pools )
  • Terugkoppeling naar de opdrachtgever 1 uur ( in het Nederlands )
  • Nazorg ( een gesprek na 2 of 4 weken ) ( 1 + 1 uur) ( in het Pools en Nederlands )